AMARAN KERAS!

ini blog aku so ikut suke aku la nak update pasal ape2 pon diri aku ke cinta aku ke gossip aku ke...kepada stalker yg tidak menyukai ape yg ditulis/dipost sile stop membace blog ni!

segala post/gambar adelah copyright

sekian terima kasih

Monday, March 19, 2012

recipe :: puding caremal ::

salam all..


lame tak jenguk blog ni sejak2 masuk belajar balik ni..walaupon tetiap minggu akan blk umah tp mcm tak sempat nak menghupdate blog dalam mase yg singkat itu

sekarang ni baru terase 'mase itu emas' sangat2 berharga

so dalam mase tak sampai 5 jam lagi nak blk naik bus ke batu pahat blk ni tetibe terase nak makan puding caremal so sini i nak share resepi puding caremal i ni

i dh modified skit tuk kasi die keras so i ade tambah roti dlm 2 keping..cekedout~

BAHAN2

5 bijik telur
6 sudu gula
2 keping roti
3/4 tin susu cair
1/4 susu kotak fresh milk tu
**blend kan bahan2 di atas

sementara tuh panaskn gula dlm loyang sampai jd perang

bile dh sejuk gula tu tuangkan bahan yg di blend dlm loyang

pastu kukus dalam 15-20 minit


bile sejuk sedia tuk dihidangkan


tadaaa~siap


boleh jual kat bazar ramadhan rm3.00 satu..watkedehek mahal gile kot..buat sendiri lagi bagus


sila like :P www.tips-fb.com

3 comments:

choclairissa@intan marliana said...

waaaa berjaya..i pernah buat skali tp kureng sket..hihi..tq for the recipe~~

Unknown said...

hehe..sonang je ni..kene letak roti rahsia resepi ni supaya die keras skit..kalo x akan pecah

mshazadoes said...

salam sayang n dya follower sini ya..dya copy resepi caremal ya..like !